ארכיון סיפורים ששייכים לנושא 'כתבות'

Space Technology 5 - טכנולוגיות חלליות עתידיות במשימה שתשוגר בימים הקרובים

Thursday, 16 בMarch 2006

בימים הקרובים אמורה להיות משוגרת משימת ה- Space Technology 5, או בקיצור ST5. זוהי עוד משימה משרשרת המשימות המסתמכים על לווינים וחלליות שנבנו ונבנים במיוחד כדי לבדוק טכנולוגיות חדשות. (more…)

האם באמת אבד הכלח על דלק מאובנים?

Friday, 10 בMarch 2006

תחזיות שונות מהשנים האחרונות מעלות תמונה מדאיגה לגבי כמויות משאבי האנרגיה העומדים לרשותנו. המשאבים המנוצלים והפופולריים ביותר, שניתן לסכמם ב“דלק מאובנים“ (נפט, פחם וכ‘ו) מתמעטים, וכל הזמן צריך להפעיל שיטות מתוחכמות יותר כדי למצא אותם ולהפיקם. בו בזמן, אלו הם גם מקורות זיהום משמעותיים מאד. (more…)

ניתוח עם זרועות רועדות

Sunday, 05 בMarch 2006

אם יספרו לכם שאת הניתוח שאתם מיד נכנסים אליו יבצע רובוט עם זרועות רועדות, זה קרוב לודאי לא ינסוך בכם בטחון רב. אולם זה בדיוק מה שמתכננים מדענים בריטים לעשות בניתוחי לב בעתיד הלא רחוק. (more…)

אבק של כוכבים

Wednesday, 11 בJanuary 2006

ב- 15 לחודש תנחת ברכות (או לפחות, כך מקווים) קפסולה המכילה חומרים מהחלל החיצון. הנחיתה היא סיומה של משימת החללית Stardust, ששוגרה ב- 1999 והספיקה לעבור 4.63 מיליארד קילומטרים בשבע השנים האחרונות, מכדור הארץ עד לכוכב השביט wild 2 ובחזרה.
משימתה: לאסוף חלקיקי אבק מהחלל, ובמיוחד משובל כוכב השביט, ולהחזיר אותם לניתוח בכדור הארץ. (more…)

ביו-פידבק עוזר להפחית כאב כרוני

Friday, 06 בJanuary 2006

ביו-פידבק הוא מתן היזון חוזר על פעולות גופניות שאנו לא מרגישים (או מרגישים מאד חלש) באופן נורמלי. למשל, אדם עם בעית שרירים יכל להרוויח ממערכת שמודדת תזוזות קטנות בעת תרגול, ומראה לו שבעצם הוא מצליח להזיז את הגפיים קצת – וקצת יותר בכל פעם.

שימוש אחר בביו-פידבק הוא לימוד מטופלים לשלוט בפעולות שלרוב אין שליטה עליהן, או שקשה להרגיש בשליטה עליהן. (more…)

פריצת הדרך של השנה עפ“י Science, וגם כמה תחזיות לעתיד

Thursday, 29 בDecember 2005

בדומה לשנים קודמות, מפרסמים ב- Science סיכום הכולל את 10 פריצות הדרך המדעיות החשובות, לדעתם, של השנה האחרונה. (more…)

רוב הממצאים במחקר של וון-סוק הוונג הקוריאני, שפורסם במאי השנה, מזוייפים

Saturday, 24 בDecember 2005

והשערוריות ממשיכות להגיע…
לפני כחודש התגלו עבירות אתיות במעבדה של חלוץ מחקר תאי הגזע הקוריאני: עוזרות מחקר תרמו מביציותיהן למחקר שבהן השתתפו. עכשיו מתברר שמחקר שנחשב משמעותי מאד, מחקר שבו כביכול הראו שניתן לשבט תא אנושי ולהתאימו ל- DNA של אדם אחר (שיוכל לקבל תרומת איברים), מבוסס על זיופים. (more…)