ארכיון סיפורים שפורסמו בחודש April 2005

מכונת המחשבות

Wednesday, 27 בApril 2005

את התואר ”מכונת המחשבות“ הצמידו ל- fMRI כבר מזמן. מכונה זו מסוגלת לזהות פעילות מוגברת באיזורים מסויימים במוח, ע“י זיהוי צריכת חמצן מוגברת באותם האיזורים.
בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנתיים האחרונות, בוצעו מחקרים רבים מאד תוך שימוש במכונה זו, כדי להציץ בפעולת המוח בזמן ביצוע מטלות שונות. במחקר מסויים, אפילו הצליחו חוקרים לזהות חשיבה על פריטים מקבוצות מסויימות (למשל, כלי עבודה), כשביקשו ממתנדבים לחשוב על פריטים מאחת מהקבוצות שהחוקרים הגדירו. (more…)

התרופות של היום – תוספי התזונה של העתיד?

Friday, 15 בApril 2005

לתרופות ישנן לפעמים תוצאות בלתי צפויות. הפרסומים המודגשים בתקשורת הם בדרך-כלל של תוצאות הלואי השליליות כמו במקרים של הויוקס או תרופות ה- SSRI. זה גם משרת את הציבור ע“י הזהרתו, וגם עושה כותרות.

אבל לפעמים מתגלות גם תופעות חיוביות, כאשר נטילת תרופות לטיפול בתופעה אחת עוזר נגד תחלואה אחרת. (more…)

סוני והפטנט ה“נבואי“

Tuesday, 12 בApril 2005

ב- NewScientist מפרסמים שסוני הוציאו פטנט על התקן לשידור ישירות למוח. ההתקן פועל ע“י שליחת קרני אולטרסאונד לאיזורים במוח, כדי לעורר אותם.
קיים בסיס תיאורטי להנחה שדבר כזה יעורר או יעזור לעורר נוירונים, אך האם עשו ניסויים כדי לבחון את פעילותו או בטיחותו בבני אדם? האם ההתקן בכלל קיים? (more…)

מתיחת פנים לבלוג

Saturday, 09 בApril 2005

אחת הסיבות שלא כתבתי הרבה לאחרונה (יחד עם עבודה חדשה) היא שעבדתי מספר לא מועט של שעות בתרגום גירסה חדשה של תוכנת הבלוג (WordPress) לעברית, בין היתר בשל סיבות אבטחה. בסופו של דבר הגעתי למסקנה שרן יניב הרשטיין עשה עבודה יותר טובה ממני (ושאני קצת עצלן, ואין לי כח לעבוד על תיקון העיצוב, כאן ע“י מיכאל הילמן, ושאר הדברים לעברית)… אז את התרגום ותיקוני העיצוב שאתם רואים כאן צריך לזקוף לזכותם :)

יחד עם רן ומיכאל (שאינני מכיר, ואנצל במה זו להודות להם על העבודה) אחראי על שדרוג הבלוג הזה, מהבחינה הטכנית, חבר טוב - דקל (השם המלא שמור במערכת :) ), שעזר לי בהמרת מסד הנתונים מהבלוג הקודם, אחרי שזה קצת ”נחבל“ בתהליך שדרוג תוכנת מסד הנתונים. בלעדיו לא הייתי יכל לעשות את השדרוג.

אז זהו. מקווה שתהנו מהמראה החדש, ושאוכל לחזור לקצב קצת יותר גבוה של כתיבה בקרוב :)