בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » פורסמו המלצות התזונה החדשות של הממשל האמריקאי

פורסמו המלצות התזונה החדשות של הממשל האמריקאי

מאת גל ברק

אחת לחמש שנים ממונה ע“י הממשל האמריקאי ועדה שתפקידה לעבור על כל המידע והמחקרים העדכניים ביותר בנושא תזונה, ולהפיק דו“ח שישמש להנחיית הציבור האמריקאי בנושא התזונה הנכונה. הגירסה האחרונה של הדו“ח, ה- ”Dietary Guidelines for Americans“ יצאה לפני כשבועיים, ומופיעה כעת גם ברשת (ניתן להוריד גם כקובץ PDF).

בניגוד לשנים קודמות, ההמלצות אינן מכוונות לציבור הרחב אלא דווקא לגורמים שיכולים להשתמש במידע לצורך הכנת תוכניות לימוד או תוכניות תזונה והזנה. בכך, מתאפשר להכניס לגירסה החדשה המלצות יותר מדוייקות ומפורטות. אך מצד שני, אנשים חסרי ידע בסיסי בנושא עלולים להתקשות להשתמש בפרסום ישירות.
למרות זאת, אנשים בעלי רקע מינימלי, גם אם אינם אנשי מקצוע, בכל זאת יכולים להרוויח מקריאתו.

כדי לאפשר לכולם להרוויח מהמלצות הדו“ח, מפרסמים הגופים המתאימים (גם באינטרנט) פרסומים שונים, כמו עלון המסכם באופן כללי את הנאמר בהמלצות, או תוכניות תזונתיות מסויימות כמו ה- DASH, המיועדות לקבוצות אוכלוסיה שונות. קישור אליהם תוכלו למצא בעמוד ה-DGA באינטרנט.

בעוד הפרסומים הקודמים של ההמלצות, שפורסמו לראשונה ב- 1980, לא זכו להד נרחב בציבור, כיום מגיפת ההשמנה היא בעיה שנוגעת לרבים מאיתנו, ולכן סביר שהפעם, יחד עם הביקוש העולה וגובר למידע על שיטות הרזיה שונות (ולפעמים גם משונות), ההתייחסות והשימוש במידע שבדו“ח יהיה רב יותר.

תגובה אחת לסיפור ”פורסמו המלצות התזונה החדשות של הממשל האמריקאי“

  1. מאת דר בלו:

    כדי לרדת במשקל יש לאכול פחות .מחקרים מראים ששמנים לא מתים מרעב .קודם הם מרזים.מספר צמחים התגלו כבעלי יכולת לגרום תחושת שובע לטואך זמן.
    המפורסם[לא בארץ]ביותר הוא קקטוס ההודיה .מולקולה מיוחדת מהצמח הזה מגיע למרכז הרעב במוח וגורמת לנו להרגיש שבעים ללא תופעות לוואי כלל ומגובה במחקרים קליניים רבים .רוצים עוד ? [כתובת דואר אלקטרוני הוסרה, לצורך מניעת שימוש בבלוג לפרסום]