בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » גידול רקמת אשך אנושית בעכברים

גידול רקמת אשך אנושית בעכברים

מאת גל ברק

הטיפול במחלת הסרטן (טיפולי הכימוטרפיה) הוא טיפול רעיל ביותר. הטיפול עצמו יכל בקלות לגרום לנזקים קשים לגוף.

במקרים רבים, רופאים יתנו לחולים מינון מקסימלי שלא יהרוג אותם, כדי לפגוע בתאים הסרטניים הקטלניים במהירות ובעוצמה המירבית. משמעות הדבר היא שלפעמים חולים יחלימו ממחלת הסרטן, אך יווצרו נזקים בלתי הפיכים. עקרות היא תוצאה נפוצה של הטיפולים נגד סרטן, ומהווה פגיעה ממשית באיכות החיים של חולים שהצליחו להתגבר על המחלה.

המדע מאפשר כיום פתרון פשוט לגברים לאחר ההתבגרות המינית: הקפאת זרע. גם עבור נשים מפותחות פתרונות, ולאחרונה דווח על אישה ראשונה שילדה לאחר שהושתלה בגופה חלק משחלתה, שהוסר ושומר עוד לפני התחלת הטיפול. אך כיום עוד לא קיים פתרון עבור זכרים שלא הגיעו לגיל הבגרות המינית.

במחקר ראשוני, עליו מדווח ב- NewScientist , הצליחו חוקרים לגדל רקמת אשך על גב עכברים. בעוד שנסיון לגדל רקמת אשך בוגרת בעכבר לא צלח, דווקא הרקמה הלא בוגרת הצליחה לגדול בתוך העכבר במשך 19 השבועות של הניסוי. עפ“י ה- NewScientist, פסקואל פטריציו, ראש צוות החוקרים, מעריך כי עשרה שבועות נוספים היו מאפשרים להפיק זרע מהרקמות שגדלו בעכברים.

בעתיד הקרוב יתקיימו מחקרים נוספים ומתקדמים יותר, בתקווה שדבר זה יוביל לכך שבעתיד יוכלו החולים הצעירים לגדל את ילדיהם הגנטיים, גם אם יעוקרו בתהליך הטיפול במחלה.

הסיפור הזה סגור לתגובות כרגע.