בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » Scaled Composites זכתה ב- X-Prize

Scaled Composites זכתה ב- X-Prize

מאת גל ברק

הפרס בן 10 מליון הדולד ינתן לחברת Scaled Composites, לאחר שהצליחה להטיס חללית לגובה של 100 קילומטר, פעמיים, תוך פחות מהשבועיים הדרושים כדי לזכות בתחרות.

החברה היא הראשונה שהצליחה לעמוד במשימה, שהושמה כאתגר בפני הסקטור הפרטי, בכוונה לעודד את החברות הפרטיות, שאינן נתמכות ע“י ממשלות, להגיע לחלל. החברה נחשבה לבעלת הסיכוי הגבוהה ביותר לזכות בתחרות במשך זמן רב, ובמיוחד מאז הצליחה להגיע לחלל בטיסת ניסוי ביוני, והכניסה את טייס הניסוי לרשימת האסטרונאוטים, האסטרונאוט הראשון שהגיע לחלל שלא בתוכנית ממשלתית.

בינתיים הספיקה חברת Virgin הבריטית, בבעלות המליונר סר ריצ‘רד ברנסן, להעניק חסות לטיסות ה-X-Prize ואף לחתום על הסכם רישוי לשימוש בטכנולוגיה שימוש מסחרי. החברה החדשה, כך עפ“י הודעה לעתונות של Scaled Composites, תקרא Virgin Galactic, וצפויה להתחיל בטיסות מסחריות בשנת 2007. אולם לאור בעיות בטיחות שקיימות שהתבררו במהלך התוכנית, לא סביר כי הטיסות המסחריות יתבצעו באותה החללית ששברה את השיא היום, אלא בחלליות שיבנו על בסיס הידע שנצבר בתוכנית, ויכללו שינויים שונים.

למרות זאת, טיסות לחלל לא יהפכו עדיין לעניין שבשגרה בשנים הקרובות: הטיסה הקצרה צפויה לעלות כ115,000 פאונד בריטי. 930,000 ש“ח. סכום שרוב האנשים יתקשו לגייס.

הסיפור הזה סגור לתגובות כרגע.