בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » הסינים מתקרבים לשיגור אדם לחלל

הסינים מתקרבים לשיגור אדם לחלל

מאת גל ברק

ב-1 לינואר 2003 צפוי שיגור נוסף (רביעי) של השנזו הסיני, כך נקבע בימים האחרונים. אם השיגור יצליח, סביר להניח שבקרוב יהיה שיגור של אדם חי. אמנם לא נקבע תאריך (או לפחות לא פורסם שנקבע תאריך) אבל ישנם כבר 14 אנשים שעברו אימונים בשנזו, ומהם, סביר להניח, יבחר (או יבחרו) האסטרונאוטים סינים. השיגור הקרוב יכלול את כל המרכיבים שיכללו ברכב שישוגר לבסוף, כולל כל מערכות קיום החיים הנדרשות כדי לתמוך במשימה, ולמעשה יהווה מעין ”חזרה גנרלית“ לשיגור, אם כי לא משוגרים בעלי חיים, אלא רק בובות דמה. זאנג קינגוואי, נשיא החברה הסינית שאחראית על השיגור ((China Aerospace Science and Technology Corporation, צוטט כאומר שאם השיגור יצליח, הוא מאמין ש“הטיסה המאויישת לחלל מעבר לפינה“.

סין הכריזה שתהיה המדינה השלישית להטיס אדם לחלל, אחרי האמריקאים והרוסים, ולאור ההתקדמות, כנראה כך יהיה. לסינים תוכנית חלל שאפתנית, כאשר ישנן אף הכרזות על בניית תחנת חלל.
אחת העובדות שעזרה לסינים היא, שבדומה לישראל (להבדיל כמובן, בבניית לווינים), הרבה מטכנולוגיות החלל כבר ידועות, ומוצגות בספרות המדעית, ולכן אפשר להתחיל מבניית כלים מתוחכמים יחסית, ואין צורך לעבור את מסלול הלמידה בנושא, אותו היו צריכים לעבור האמריקאים, וגם הרוסים במרוץ לחלל. אולם בהחלט, בתור המדינה השלישית שמטיסה אדם לחלל, ניתן ללמוד על המשאבים הרבים שהוקצו לפרוייקט, ועל התיחכום הסיני בנושא.

מקור מידע: NewScientist

הסיפור הזה סגור לתגובות כרגע.