בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » דיסק לייזר כחול - עוד חודש

דיסק לייזר כחול - עוד חודש

מאת גל ברק

מות המידע שניתן לאחסן על דיסק, נקבעת ע“י גודל הנקודות עליו: ככל שגודל הנקודות קטן יותר, כך אפשר לאחסן יותר מידע.
הבעיה: הנקודות על הדיסקים כ“כ קטנות שלא רק שלא ניתן לראות אותם בעין בלתי מזויינת, אלא ככל שמתקדמים ומנסים לצמצם את גודלן, אפילו מיקרוסקופ לא יעזור, משום שגודלן קטן יותר מידי מכדי שאפילו בקרני האור הנראה ניתן יהיה לזהות אותן.

בעוד שבמקור, הדיסקים (CD) פעלו על ”צפיה“ באינפרא אדום, ובתקני ה-DVD עברו ללייזר בצבע אדום, כדי להקטין עוד את גודל נקודות המידע, כדי להתקדם עוד, יש צורך בהתקנים הפועלים בתדרים גבוהים אף יותר.
ההתקדמות הדרושה בתחום טכנולוגית המוליכים למחצה, קרתה לפני מספר שנים. בעוד שבמכוני המחקר הצליחו לייצר דיודות לייזר כחול כבר לפני מספר שנים (למעשה, התדר הוא כחול-סגול, אבל הן מכונות דיודות לייזר כחול), המכשיר הראשון שישתמש בהן באופן מסחרי, מיוצר ע“י סוני, יצא לשוק ב-10 לאפריל ביפן.
הלייזר הכחול פועל בתדירות של כ-450 ננו-מטר (0.45 מליוניות המטר) לעומת 650 ננו-מטר של הלייזר האדום. דבר זה משמעותו הוא שניתן להכניס כמעט 50% יותר נתונים לאורך מסלול בדיסק החדש, לעומת מסלול באורך זהה על ה-DVD המסורתי. כמובן, אפשר לצופף את המסלולים גם כן. דבר זה נותן לדיסק החדש נפח של כ-27GB (לשכבה אחת, על צד אחד, לגודל הדיסק הסטנדרטי כיום). נפח הגדול משמעותית מהדיסקים הקיימים.

מקורות מידע:
http://news.com.com/2100-1041-990826.html

http://www.blu-ray.com/faq

הסיפור הזה סגור לתגובות כרגע.