בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » ”לילה לבן“ של מדע

”לילה לבן“ של מדע

מאת גל ברק

לא כתבתי כאן המון זמן, ודילגתי על המון מחקרים, המצאות וחידושים מאד מעניינים, ביניהם אפילו מחקר שהשתתפתי בכתיבתו. אבל לאחרונה קיבלתי הודעה מדוברת משרד המדע, התרבות והספורט, המבקשת לפרסם אירוע בשם ”חכמים גם בלילה“ שהוא בעצם מעין לילה לבן של מדע, שייתקיים במספר מוסדות מדעיים בארץ, ביום שני ה- 24 לחודש.

אז קודם כל, בתור מי שחושב שהחינוך המדעי בארץ אינו מספק, וכך גם הדיאלוג עם הציבור בנושא, אני רוצה לברך על היוזמה. ועכשיו אעתיק לכם את ההודעה לעתונות כלשונה (הדגשים במקור, הקישורים מתוקנים) :


”חכמים גם בלילה“

לילה של פעילות מדעית לכל המשפחה במוסדות המחקר ובמוזיאונים למדע

- ללא תשלום -

בחסות משרד המדע, התרבות והספורט והאיחוד האירופי

===========================================================

יום שני, 24 בספטמבר 2007, י“ב בתשרי תשס“ח, החל מהשעה 17:00


חכמים גם בלילה
הוא לילה של אירועים ופעילויות מדעיות מגוונות לילדים, בני נוער ומבוגרים, שיכלול מפגשים מרתקים עם מדענים, סיורים ליליים בנושאי מדע וטבע, הדגמות, סדנאות, הפעלות ופעילויות מגוונות רבות אחרות המתאימות לכל המשפחה.

בערב זה ייפתחו מוסדות המחקר והמוזיאונים למדע את שעריהם לקהל הרחב ללא תשלום.

הפעילויות תתקיימנה במוסדות הבאים: מיג“למרכז ידע גליל עליון קריית-שמונה (קמפוס מיג“ל, בית החאן בקריית שמונה), הטכניון והמוזיאון הלאומי למדע חיפה, אוניברסיטת תל-אביב, האוניברסיטה העברית בירושלים (קמפוס גבעת רם, בי“ס אל פריר, בית חנינא ומתנ“ס לב העיר), המוזיאון למדע ע“ש בלומפילד ירושלים, מכון ויצמן למדע רחובות וגן המדע ע“ש קלור רחובות.

הפעילויות יכללו ביקורים מודרכים במעבדות מחקר מתקדמות; הדגמות והפעלות של ניסויים מדעיים; דיונים מרתקים בנושאים מדעיים הקרובים לליבנו כגון סביבה, מים, חקלאות ורפואה; הקרנת סרטו עטור הפרסים של אל גור ”אמת מטרידה“ בליווי דיון עם מומחים; מפגשי ”קפה מדע“ המאפשרים שיחה עם מדענים באווירה נינוחה קרוב לבית; ועוד

פרויקט ”חכמים גם בלילה“ מתקיים זו השנה השניה בחסות האיחוד האירופאי, מכונה ”ליל המדענים“ ויתקיים ברחבי אירופה ב- 28 בספטמבר, במטרה לקרב את הציבור הרחב אל המדענים ולעורר עניין לנושאי המדע השונים.

במקביל, מתקיימת תחרות ציורי ילדים ארצית צייר לי מדען. תערוכת הציורים תוצג בביתן התערוכות המתחלפות שבגן המדע ע“ש קלור במכון ויצמן למדע ותיפתח ב- 24 בספטמבר במסגרת אירועי ”חכמים גם בלילה“. התחרות נושאת פרסים והציור הזוכה ייצג את ישראל בתערוכת הציורים הבין-לאומית מטעם האיחוד האירופי, שתתקיים בבריסל.

כל הפרטים על הפעילויות ברחבי הארץ באתר משרד המדע, התרבות והספורט www.most.gov.il/ResearchersNight

הסיפור הזה סגור לתגובות כרגע.