בלוג לנושאי מדע scienceblog.galbarak.co.il » ועדכון על שפעת העופות

ועדכון על שפעת העופות

מאת גל ברק

גם על שפעת העופות כתבתי כאן בעבר. חשש גדול שקיים כיום הוא ששפעת העופות הקטלנית, תוכל להתפתח ע“י יצירת בן-כלאיים של נגיף שפעת העופות ונגיף שפעת מבין אלו המתפשטים באופן מהיר באוכלוסית בני האדם. נגיף מסוג זה עלול להיות קטלני כמו שפעת העופות, אך להתפשט באוכלוסיה במהירות.

בעוד שלא ידוע שדבר זה קרה, ארגון הבריאות העולמי פרסם הודעה ובה מובע החשש שנגיפי שפעת העופות הצליחו לעבור בין בני אדם בתאילנד.
סביר (אם כי, כרגע לא וודאי) שבמשפחה שלקתה בשפעת העופות, לפחות חלק מבני המשפחה נדבקו מהאחרים. הדבר מדאיג במיוחד, משום שעד כה נדרש מגע עם בעל חיים נגוע, ובני אדם לא נדבקו מבני אדם אחרים.

הנושא נמצא עדיין בבדיקה, אך רשויות הבריאות בתאילנד מגבירות עירנות.

צריך לציין שבהחלט יתכן שכדי להדבק בנגיף הספציפי הנ“ל צריך להיות בקרבה רבה לחולה, זאת אם באמת מדובר בהדבקה בין בני אדם. אך הידיעה עדיין מעוררת דאגה רבה אצל הגופים העוסקים בנושא.

8 תגובות לסיפור ”ועדכון על שפעת העופות“

  1. מאת שפיגל:

    אני מאוד מתעניינת במחלה הזאת, למרות שאין לי שום קשר לרפואה יש לי הרגשה ראה לגביייה, אני אישית לא מפחדת להידבק, אבל הייתי רוצה לבקש מכם אם תוכלו לפרט על המחלה הזאת מכל זווית שאפשר!

  2. מאת מיכל:

    משפחתי מתוכננת לנסוע לנופש בתורכיה אולם שמעתי על שמועות המזהירות כי הנגיף הגיע גם לטורקיה. הייתי רוצה לדעת יותר מהם איזורי הסכנה ועד כמה היא ממשית בטורקיה. אשמח אם תחזרו אלי

  3. מאת גל ברק:

    הנגיף כיום אינו עובר בין בני אדם בקלות, ולכן אין צורך לחשוש מנסיעה לתורכיה או למדינות אחרות בהן הוא קיים. כן מומלץ להמנע משהיה במקומות בהם נמצאים עופות חיים, כגון לולים ושווקים פתוחים שבהם נמצאים עופות חיים.

  4. מאת אלייה-לגבי תוכים:

    חברה שלי נתנה לי שני תוכים
    יש מצב שהם מהווים בכנה מבחינת שפעת העופות?אשמח אם תגיבו לי למייל
    eliya16@hotmail.com
    בתודה- אלייה

  5. מאת אילנה:

    אני נורא מפחדת מהשפעת הזאת.
    האם אתם תוכלו לפרט לי על המחלה?
    לפי מה שאומרים היא תגיע לישראל האם זה נכון?
    ואיך אפשר להימנע מהמחלה אולי יש תרופות או משהו.
    אני מקווה שתחזירו תשובה.
    תודה!

  6. מאת גל ברק:

    גם תוכים, כמו עופות אחרים, ”חשודים“ באפשרות שיחללהו במחלה, אולם לא הייתי דואג יתר על המידה, משום שלפחות עד כה לא התגלתה המחלה גם בארץ, וסביר להניח שגם בעבר הלא רחוק התוכים היו בסביבה מוגנת ולא פתוחה לעופות נודדים.

    לגבי פירוט, לפני כשבוע כתבתי מאמר נוסף, שבו סיכום יותר כוללני על המחלה ועל החששות ממנה.

  7. מאת lindakameli:

    אני מעונינת לדעת את דרכי ההידבקות וסימפתומים של המחלה הנל תודה

  8. מאת גל ברק:

    תוכלי לקרא לא מעט באתר של ד“ר נתי אלקין, העוסק באופן נרחב גם בשפעת העופות.